Preskoči na sadržaj Preskoči na footer

Obuka za nastavnike: Korišćenje LEGO® edukativnih proizvoda

Trajanje: 8 sati

Cilj ove obuke je da omogući nastavnicima da steknu duboko razumevanje i veštine korišćenja LEGO® Education proizvoda kao alata za unapređenje STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics) učenja. Kroz interaktivne aktivnosti i praktične vežbe, nastavnici će naučiti kako da efikasno integrišu ovaj set u svoje nastavne planove i programe, fokusirajući se na sledeće aspekte:

  1. Razumevanje kako LEGO Education proizvodi mogu podržati integraciju STEAM principa kroz praktične projekte i aktivnosti, što uključuje različite naučne, tehnološke, inženjerske, umetničke i matematičke koncepte.
  2. Podsticanje kreativnog mišljenja kod učenika kroz konstruktivne i dizajnerske aktivnosti koristeći LEGO kockice.
  3. Razvijanje sposobnosti učenika da analiziraju probleme, identifikuju potencijalna rešenja i primene kritičko razmišljanje u rešavanju izazova tokom projekata sa LEGO setom.
  4. Promovisanje efikasnog timskog rada kroz saradnju, komunikaciju i poštovanje različitih ideja i perspektiva u okviru grupnih aktivnosti.
  5. Uvođenje osnovnih principa programiranja kroz upotrebu LEGO® Education SPIKE aplikacije, omogućavajući nastavnicima da podstaknu učenike na logičko razmišljanje i kreiranje jednostavnih programa.
  1. Uvod i upoznavanje
  • Kratko predstavljanje svih učesnika.
  • Uvodna reč o ciljevima obuke.
  • Očekivanja učesnika.
  1. Uvod u LEGO edukativne proizvode
  • Pregled osnovnih informacija o LEGO edukativnim proizvodima (LEGO® Education SPIKE Prime, LEGO® Education SPIKE Expansion,  LEGO® Education BricQ Motion Prime set).
  • Pregled delova i komponenata (kockice, točkovi, minifigure, itd.).
  • Demonstracija osnovnih funkcionalnosti.
  • Diskusija o prednostima korišćenja LEGO edukativnih setova u nastavi.
  1.     Praktična radionica: Sastavljanje osnovnih modela
  • Učesnici se dele u grupe po 3-4 člana.
  • Svaka grupa dobija zadatak da sastavi osnovne modele prema uputstvu.
  • Grupe prate uputstva za sastavljanje i rade zajedno na modelima.
  1.     Praktična radionica: Kreativne građevine i izazovi
  • Grupe dobijaju izazov da osmisli i sastavi inovativni model koristeći LEGO kockice.
  • Tematski izazovi (npr. izgradnja mosta, vozila, ili scene iz prirode).
  • Grupe imaju 60 minuta za izradu modela.
  • Prezentacija modela pred ostalim učesnicima, uz objašnjenje ideje i procesa izrade (30 minuta).
  1. Uvod u programiranje 
  • Instalacija LEGO® Education SPIKE™ aplikacije i uvod u njegov interfejs.
  • Pregled osnovnih programskih komandi i funkcionalnosti.
  • Diskusija o značaju programiranja u obrazovanju.
  1. Praktična radionica: Programiranje jednostavnih modela
  • Učesnici se dele u grupe i dobijaju zadatak da programiraju jednostavne modele koristeći SPIKE App.
  • Grupe rade na zadacima kao što su programiranje vozila da se kreće određenim putem ili izrada jednostavnog robota.
  1. Primena STEAM koncepta
  • Kako integrisati STEAM koncepte (nauka, tehnologija, inženjering, umetnost i matematika) kroz korišćenje LEGO edukativnih proizvoda.
  • Primeri nastavnih planova i aktivnosti.
  • Razgovor o konkretnim načinima primene u učionici.
  • Rad u grupama na kreiranju mini nastavnog plana koristeći LEGO edukativne proizvode.
  1. Evaluacija i povratne informacije
  • Upitnik za evaluaciju obuke.
  • Diskusija o utiscima i povratne informacije.
  • Grupna diskusija o najboljim praksama i idejama za unapređenje.
  1. Završna reč i dodela sertifikata
  • Dodela sertifikata o učešću.
  • Fotografisanje i završna reč. 
Kocka_bela_bez teksta
Društvene mreže
Newsletter
Edu Kocka©. Sva prava zadržana.